Społeczne
Gimnazjum
Liceum
Ogólnokształcące
Doliny Strugu
w Chmielniku

Statut SLODS



Statut
Społecznego Liceum Ogólnokształcącego Doliny Strugu
w Chmielniku




Rozdział I

Postanowienia ogólne



§ 1.


1.Społeczne Liceum Ogólnokształcące Doliny Strugu w Chmielniku zwane dalej „Liceum” zakłada i prowadzi Stowarzyszenie „Towarzystwo Przeciwdziałania Uzależnieniom Trzeźwa Gmina” w Chmielniku, 36-016 Chmielnik 50, posiadające osobowość prawną w Rzeczpospolitej Polskiej.


2.Liceum nosi nazwę: Społeczne Liceum Ogólnokształcące Doliny Strugu
w Chmielniku. Nazwa szkoły jest ściśle związana z realizowanym w niej kierunkiem pracy dydaktycznej i wychowawczej.


3.Siedzibą Liceum jest miejscowość Chmielnik - adres: Chmielnik 4b, 36-016 Chmielnik.

4.Podstawowymi aktami prawnymi działania Liceum są:

a)ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U z 1996 r. nr 67, poz.329 z późniejszymi zmianami) oraz wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze,

b)Statut Liceum wraz z wewnętrznymi regulaminami.


5.Nadzór pedagogiczny nad działalnością Liceum sprawuje Podkarpacki Kurator Oświaty w Rzeszowie.


6.Nauczanie i wychowanie w Liceum oparte jest na zasadach i wartościach chrześcijańskich, przy zachowaniu szacunku dla każdego ucznia. Chrześcijańska koncepcja osoby ludzkiej i chrześcijański system wartości stanowią punkt odniesienia i inspiracji dla całej działalności.


7.Liceum wypełnia warunki przewidziane dla szkół niepubliczny, a w szczególności:

a)zatrudnia nauczycieli posiadających kwalifikacje określone dla nauczycieli szkól publicznych,

b)realizuje programy nauczania zawierające podstawy programowe,

c)realizuje ustalone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz prowadzenia egzaminów,

d)prowadzi dokumentację przebiegu nauczania ustalona dla szkół publicznych.


8.Stowarzyszenie będąc organem prowadzącym odpowiada za działalność Liceum,
a w szczególności:

a)nadaje statut zgodny z postanowieniami, ustawy o systemie oświaty oraz wprowadza jego nowelizacje,

b)nadaje imię na wniosek Rady Liceum lub wspólny wniosek Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego,

c)zatwierdza sztandar, ceremoniał, tarcze, dyplomy,

d)zatrudnia i zwalnia Dyrektora,

e)zarządza majątkiem,

f)zatwierdza plan finansowy i przyjmuje jego realizację,

g)przyjmuje roczne sprawozdania szkoły,

h)zatwierdza arkusz organizacyjny,

i)opiniuje projekty innowacji i eksperymentów pedagogicznych oraz inne istotne sprawy,

j)przeprowadza mierzenie jakości pracy szkoły,

k)przeprowadza likwidację Liceum zgodnie z postanowieniami ustawy o systemie oświaty.



Rozdział II

Cele i zadania Liceum




§ 2.


1.Liceum realizuje cele i zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze określone
w ustawie o systemie oświaty i w przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie, zgodnie ze swym charakterem, a w szczególności:

a)dąży do integralnego i wszechstronnego rozwoju ucznia,

b)harmonijnie realizuje zadania w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności
i wychowania, traktując je jako wzajemnie uzupełniające się i równoważne wymiary pracy każdego nauczyciela,

c)wspiera wychowawczą role rodziny,

d)kształtuje zdrowe środowisko wychowawcze,

e)sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości.


2.Liceum w zakresie nauczania zapewnia:

a)naukę poprawnego i swobodnego wypowiadania się w mowie i w piśmie
z wykorzystaniem różnorodnych środków przekazu,

b)poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy w zakresach umożliwiających studia wyższe bądź ułatwiających zdobywanie zawodu,

c)dochodzenie do rozumienia przekazywanych treści,

d)rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności,

e)rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego,

f)traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi
i siebie,

g)poznawanie zasad rozwoju osobowego i życia, społecznego,

h)poznawanie dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej.


3.W pracy wychowawczej Liceum zmierza do tego, aby uczniowie:

a)stawali się coraz bardziej samodzielni w dążeniu do dobra, w jego wymiarze indywidualnym i społecznym, godząc umiejętne dążenie do dobra własnego
z dobrem innych, wolności własnej z wolnością innych,

b)poszukiwali, odkrywali i dążyli na drodze rzetelnej pracy do osiągnięcia celów życiowych i wartości ważnych dla odnalezienia własnego miejsca w świecie,

c)uczyli się szacunku dla dobra wspólnego, jako podstawy życia społecznego oraz, przygotowali się do życia w rodzinie, społeczności lokalnej, państwie i Kościele,

d)poznali wartości moralne, ich właściwą hierarchię oraz dokonywali, wyborów zgodnych z tą hierarchią,

e)kształtowali w sobie postawę dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów,

f)umieli współdziałać i współtworzyć w szkole wspólnotę uczniów, rodziców
i wychowawców.



Rozdział III

Organy Liceum




§ 3.


1.Organami Liceum są:

a)Dyrektor,

b)Rada Pedagogiczna,

c)Samorząd. Uczniowski,

d)Rada Liceum oraz Rada Rodziców - jeżeli zostały utworzone.



§ 4.

Dyrektor Liceum


1.Dyrektor w ramach powierzonej mu funkcji odpowiada za całokształt życia Liceum, prawidłowy przebieg procesu dydaktyczno-wychowawczego, a w szczególności:

a)reprezentuje Liceum na zewnątrz,

b)dba o prestiż i tworzy wizję przyszłości Liceum,

c)opracowuje i przedstawia organowi prowadzącemu do zatwierdzenia: program dydaktyczno-wychowawczy Liceum, arkusz organizacyjny Liceum, preliminarz budżetowy Liceum,

d)dba o systematyczne poprawianie warunków organizacyjnych, materialnych
i technicznych Liceum,

e)zwołuje posiedzenia i przewodniczy Radzie Pedagogicznej,

f)realizuje uchwały Rady Pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji,

g)sprawuje wewnętrzny nadzór pedagogiczny w celu systematycznego doskonalenia pracy nauczycieli,

h)dba o zapewnienie odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,

i)egzekwuje przestrzeganie bezpieczeństwa i dyscypliny pracy,

j)sprawuje nadzór nad działalnością administracyjno-gospodarczą i majątkiem Liceum,

k)zatrudnia i zwalnia nauczycieli i innych pracowników Liceum,

l)określa zakres obowiązków i odpowiedzialności nauczycieli oraz innych pracowników Liceum,

m)nadzoruje i odpowiada za prowadzenie dokumentacji Liceum,

n)na wniosek Rady Pedagogicznej dokonuje skreślenia z listy uczniów,

o)wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.


§ 5.


Rada Pedagogiczna


1.W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczy ciele oraz Dyrektor Liceum.


2.Rada Pedagogiczna wraz z Dyrektorem Liceum jest organem odpowiedzialnym za realizacje programu dydaktyczno-wychowawczego i podejmującym związane z tym decyzje a także jest organem opiniodawczo-doradczym Dyrektora.


3.Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Liceum.


4.Rada Pedagogiczna:

a)współtworzy i realizuje program Liceum,

b)zatwierdza wyniki klasyfikacji i promocji uczniów,

c)podejmuje uchwały w sprawach innowacji i eksperymentów pedagogicznych,

d)opiniuje propozycje Dyrektora w sprawie przyznanie stypendiów, nagród i ukaranie uczniów, w tym skreślenia z listy uczniów,

e)opiniuje przyznanie uczniom indywidualnego toku lub programu nauczania.


5.Posiedzeniom Rady Pedagogicznej przewodniczy Dyrektor Liceum lub wyznaczony przez niego członek Rady Pedagogicznej.


6.Posiedzenia plenarne Rady Pedagogicznej odbywają się w miarę potrzeb.


7.Obrady Rady Pedagogicznej są tajne i protokołowane.


8.Uchwały Rady Pedagogicznej podejmowane są zwykłą większością głosów przy obecności przynajmniej połowy członków Rady.


9.Rada Pedagogiczna akceptuje zarządzenia Dyrektora Liceum, a w szczególności zarządzenia o dyscyplinarnym skreśleniu z listy uczniów Liceum, nagradzania lub ukarania ucznia, jeżeli wcześniej wniosek o nagrodzeniu lub ukaraniu ucznia nie został przez Rade Pedagogiczną przedstawiony.


10.Do realizacji swoich zadań Rada Pedagogiczna może powoływać komisje i zespoły oraz określać zakres i tryb ich prac. Przewodniczącego komisji lub zespołu powołuje Dyrektor Liceum.


§ 6.


Rada Rodziców


1.Rada Rodziców jest organem reprezentującym społeczność rodziców.


2.Rada Rodziców jest organem doradczyni, współpracującym z Dyrektorem Liceum i Radą Pedagogiczna.


3.Zasady wyboru przedstawicieli do Rady Rodziców i tryb pracy Rady określa jej regulamin.


4.Rada Rodziców ma prawo do:

a)ustalonych na drodze porozumienia z Dyrektorem Liceum spotkań z nim
a w szczególnych przypadkach również z Radą Pedagogiczną,

b)występowania do Rady Szkoły, Rady Pedagogicznej i Dyrektora szkoły
z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły,

c)organizowania, uroczystości szkolnych, wyjazdów, wycieczek, obozów itp.


5.W sytuacjach spornych Rada Rodziców składa Dyrektorowi wniosek na piśmie wraz z uzasadnieniem. W takim przypadku Dyrektor zobowiązany jest do rozpatrzenia wniosku i podjęcia decyzji w terminie 14 dni od daty jego przedłożenia.


6.Rada Rodziców obowiązana jest do:

a)współdziałania z Dyrektorem Liceum i Radą Pedagogiczną w celu ochrony prestiżu i utrzymania wysokiego poziomu nauczania w Liceum,

b)wspomagania wysiłków organizacyjnych i inwestycyjnych Liceum służących jego celom statutowym.


§ 7.


Rada Liceum


1.W Liceum może działać Rada Liceum.


2.Zasady wyboru, tryb pracy określa odrębny regulamin.


3.Organizowanie działalności wymaga porozumienia z Dyrektorem Liceum.


§ 8.


Samorząd Uczniowski


1.Samorząd Uczniowski tworzą uczniowie Liceum.


2.Zasady wyboru organów Samorządu oraz tryb pracy Samorządu Uczniowskiego określa odrębny regulamin, który nie może być sprzeczny ze Statutem Liceum.


3.Samorząd Uczniowski ma prawo organizowania działalności kulturalnej, sportowej
i innej zgodnie z potrzebami uczniów i własnymi możliwościami organizacyjnymi.


4.Organizowanie działalności wymaga porozumienia z Dyrektorem Liceum.



Rozdział IV

Społeczność Liceum



§ 9.


Uczniowie Liceum


1.Uczniowie Liceum są podmiotem działalności Liceum i stanowią najważniejszą część społeczności szkolnej.


2.Uczniowie mają prawo do:

a)poszanowania godności, ochrony przed przemocą, uzależnieniami, demoralizacją, innymi przejawami patologii społecznej oraz bezpiecznych warunków nauki,

b)właściwie zorganizowanego procesu kształcenia zgodnie z zasadami higieny pracy,

c)zindywidualizowanej nauki w klasach i zespołach gwarantujących wysoki poziom nauczania,

d)wszechstronnego rozwijania zdolności, talentów i zainteresowań,

e)sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny,

f)opieki wychowawczej i korzystania z opieki psychologicznej,

g)aktywnego uczestniczenia i współorganizowania życia Liceum,

h)powoływania Samorządu Uczniowskiego i organizacji współpracujących
z Dyrektorem Liceum i Rada Pedagogiczną.


3.Uczniowie są obowiązani do:

a)godnego reprezentowania Liceum,

b)udziału i systematycznego przygotowywania się do zajęć lekcyjnych,

c)przestrzegania porządku szkolnego, dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo własne
i innych uczniów,

d)przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do członków społeczności szkolnej oraz poza Liceum,

e)poszanowania mienia szkolnego i prywatnego oraz dbałości o ład i porządek
w Liceum.


4.Uczeń może zostać wyróżniony lub nagrodzony za:

a)dobre zachowanie,

b)rzetelny i sumienny stosunek do nauki i obowiązków szkolnych,

c)odpowiedzialną realizacje podjętych zadań,

d)osiągnięcia przynoszące dobro szkole.


5.Wyróżnienia, nagrody mogą wyrażać się w formie:

a)podniesienia oceny z zachowania,

b)pochwały ustnej (indywidualnej, wobec klasy lub szkoły),

c)pochwały pisemnej (w formie listu pochwalnego, dyplomu, wpisu do dokumentów),

d)nagrody rzeczowe,

e)udziału w wycieczce, obozie.


6.Wobec ucznia, który świadomie narusza obowiązujące zasady postępowania będą wyciągnięte następujące konsekwencje:

a)upomnienie indywidualne,

b)nagana (wobec klasy, szkoły, z wpisaniem do akt),

c)obniżenie oceny z zachowania,

d)odebranie prawa do wycieczki lub innej imprezy klasowej,

e)zawieszenie w prawach ucznia,

f)usunięcie ze szkoły.


7.Uczeń może być skreślony z listy uczniów Liceum za ciężkie przewinienia dyscyplinarne a w szczególności:

a)działania godzące w dobre imię szkoły i jej katolicki charakter,

b)kradzież mienia szkolnego lub własności osobistej nauczycieli, uczniów i innych pracowników,

c)spożywanie napojów alkoholowych, narkotyków, palenie papierosów,

d)szczególnie aroganckie zachowania w stosunku do pracowników szkoły,

e)poważne zakłócenia porządku publicznego poza szkołą, udokumentowane przez organy do tego powołane,

f)inne czyny o szczególnej szkodliwości etyczno-moralnej i wychowawczej.


8.Skreślenia z listy uczniów dokonuje Dyrektor na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej.


9.Uczeń ma prawo wniesienia odwołania do organu prowadzącego lub Kuratora Oświaty.


§ 10.


Nauczyciele i wychowawcy


1.Nauczycielem Liceum jest osoba, z którą Dyrektor Liceum podpisał umowę o pracę lub umowę cywilno-prawną powierzając jej obowiązki nauczyciela lub osoba prowadząca samodzielną działalność edukacyjną, z którą Dyrektor podpisał umowę na nauczanie w Liceum.


2.Prawa i obowiązki nauczycieli i wychowawców określają przepisy Kodeksu Pracy, Ustawa o Systemie Oświaty z dnia l września 1991r. z późniejszymi zmianami, ustawa z dnia 26 stycznia 3 982 r. - Karta Nauczyciela (artykuły: 6, 46, 50, 51, 59, 83 ust 2 i 3, 86, 88, 89, 90, 91).


3.Nauczyciele są obowiązania do:

a)odpowiedzialności za życie, zdrowie i bezpieczeństwo uczniów w czasie zajęć obowiązkowych, nieobowiązkowych i pozalekcyjnych oraz obozów i wycieczek szkolnych,

b)troski o dobro ucznia, poszanowania jego godności oraz podmiotowego traktowania ucznia,

c)dbałości o prestiż i wysoki poziom nauczania w Liceum,

d)realizowania programów nauczania zgodnie z planem pracy Liceum i podstawami programowymi zatwierdzonymi przez Ministerstwo Edukacji Narodowej,

e)wspierania rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności oraz zainteresowań,

f)bezstronności i obiektywizmu w ocenianiu uczniów,

g)przeprowadzania lekcji z tygodniowym rozkładem zajęć określonym przez Dyrektora,

h)wykonywana obowiązków dydaktyczno-opiekuńczych powierzonych przez Dyrektora w określonym roku szkolnych,

i)pełnienia dyżurów na przerwach zgodnie z harmonogramem określonym przez Dyrektora,

j)opracowania na piśmie rozkładu nauczania przedmiotu na każdy semestr roku szkolnego,

k)rzetelnego prowadzenia dokumentacji dydaktycznej Liceum,

l)uczestniczenia w posiedzeniach Rady Pedagogicznej,

m)bieżącego informowania rodziców uczniów o postępach w nauce oraz informowania ich o grożących ocenach niedostatecznych najpóźniej na miesiąc przed końcem okresu lub roku szkolnego,

n)doskonalenia umiejętności dydaktycznych i podnoszenia poziomu swojej wiedzy oraz wprowadzania autorskich programów służących lepszemu wykształceniu
i wychowaniu uczniów,

o)dbałości o pomoce dydaktyczne i majątek Liceum,

p)dotrzymania tajemnicy obrad Rady Pedagogicznej.


4.Nauczyciele mają prawo do:

a)warunków pracy umożliwiających realizację programu dydaktyczno wychowawczego Liceum,

b)podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz zgłaszania i realizowania autorskich programów nauczania.


§ 11.


1.Wyznaczeni przez Dyrektora Liceum nauczyciele pełnia funkcje wychowawcy klasy.


2.Do obowiązków wychowawcy należy sprawowanie opieki wychowawczej nad uczniami klasy, a w szczególności:

a)tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi uczniów i procesowi uczenia się,

b)integrowanie społeczności klasy,

c)rozwiązywanie konfliktów w klasie.


3.Wychowawca klasy realizuje swoje zadania przez:

a)indywidualną opiekę nad każdym wychowankiem,

b)planowanie i organizowanie wspólnie z uczniami i rodzicami różnych form życia zespołowego, rozwijających jednostki i integrujących klasę,

c)ustalanie treści i form zajęć na godzinach przeznaczonych przez Dyrektora Liceum do dyspozycji wychowawcy,

d)koordynowanie działań wychowawczych z innymi, nauczycielami uczącymi jego klasę,

e)utrzymywanie kontaktów z rodzicami uczniów, informowanie ich
o niepowodzeniach i problemach szkolnych i współdziałanie z nimi
w wychowaniu.


4.Wychowawca wystawia oceny z zachowania ucznia i informuje o nich uczniów nie później niż tydzień przed radą klasyfikacyjną.


5.Wychowawca prowadzi zebrania z rodzicami uczniów klasy.

6.Wychowawca odpowiada za bieżącą dokumentację klasy, tj. za prawidłowość wpisów do dzienników lekcyjnych, arkuszy ocen uczniów oraz wypełnia świadectwa szkolne uczniów.


§ 12.


Rodzice


1.Rodzice uczniów Liceum mają prawo do:
a)utworzenia Rady Rodziców, udziału w pracy Rady Liceum,

b)znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno wychowawczych na poszczególnych poziomach nauczania Liceum,

c)znajomości przepisów dotyczących oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów,

d)otrzymywania w każdym czasie rzetelnej informacji na temat swojego dziecka, jego zachowaniu, postępów w nauce i przyczyn niepowodzeń szkolnych,

e)uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania i dalszego kształcenia swych dzieci,

f)wyrażania i przekazywania organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny opinii na temat pracy Liceum,

g)znajomości wszystkich regulaminów wewnętrznych obowiązujących w Liceum,

h)stałych spotkań z nauczycielami w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze.


Rozdział V

Organizacja pracy Liceum



§ 13.


1.Liceum jest trzyletnim liceum ogólnokształcącym.

2.Terminy rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.

3.Kształcenie w Liceum odbywa się w oparciu o szkolny zestaw programów nauczania.

4.Liceum realizuje profil proakademicki.

5.Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny opracowany z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania.

6.Podstawową jednostką organizacyjną jest oddział klasowy liczący maksimum 26 uczniów.

7.Oddziały są dzielone na grupy na zajęciach z języków obcych, informatyki i w-f.

8.Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć dydaktycznych
i wychowawczych określa tygodniowy rozkład zajęć, ustalony przez Dyrektora Liceum z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.

9.Uczniem klasy pierwszej Liceum jest absolwent gimnazjum jeżeli:

a)przedłoży świadectwo ukończenia gimnazjum,

b)złoży inne wymagane dokumenty,

c)zgadza się na respektowanie i szacunek dla zasad i wartości proponowanych przez Liceum.

10.Uczniowie przyjmowani są przez Dyrektora.

11.W przypadku większej liczby zgłoszeń niż to wynika z możliwości lokalowych
o przyjęciu decyduje komisja w składzie: Dyrektor szkoły, przedstawiciel organu prowadzącego, przedstawiciel Rady Pedagogicznej.

12.Podstawową formą pracy Liceum są prowadzone w systemie lekcyjnym, obowiązkowe zajęcia lekcyjne, zajęcia lekcyjne fakultatywne, nadobowiązkowe zajęcia lekcyjne.

13.Godzina lekcyjna trwa 45 minut. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się prowadzenie zajęć edukacyjnych, w czasie od 30 do 60 minut, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym planie nauczania.

14.Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego zadaniem jest w szczególności ustalanie zestawu programów nauczania dla danego oddziału oraz modyfikowanie w miarę potrzeb.

15.Nauczyciele mogą tworzyć zespoły wychowawcze, zespoły przedmiotowe lub inne problemowo-zadaniowe, których pracą kieruje powołany przez Dyrektora przewodniczący.

16.Do realizacji zadań statutowych Stowarzyszenie zapewnia:
a)pomieszczenia do nauki z wyposażeniem,

b)bibliotekę,

c)zespół urządzeń sportowych,

d)pomieszczenia administracyjne, gospodarcze i inne niezbędne dla realizacji.


17.Biblioteka szkolna służy:

a)realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów,

b)realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych,

c)doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela,

d)wspieraniu rodziców w wypełnianiu zadań wychowawczych,

e)wypełnianiu innych zadań szkoły, zgodnie z odrębnymi przepisami.


18.Bibliotekę szkolną prowadzi nauczyciel, któremu powierzono to zadanie.


19.Nauczyciel bibliotekarz:

a)sporządza regulamin biblioteki, który zatwierdza Dyrektor,

b)gromadzi i opracowuje zbiory,

c)prowadzi zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w zakresie edukacji czytelniczej.


20.Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:

a)formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych oraz informowanie o nich uczniów i rodziców,

b)bieżące ocenianie i śródroczne klasyfikowanie,

c)ustalanie ocen klasyfikacyjnych na koniec roku szkolnego i warunki ich poprawiania,

d)przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych.


21.Ocenianie wewnątrzszkolne wyraża się w stopniach wg skali:

stopień celujący 6,

stopień bardzo dobry 5,

stopień dobry 4,

stopień dostateczny 3,

stopień dopuszczający 2,

stopień niedostateczny l,

gdzie stopień celujący jest stopniem najwyższym, a stopień niedostateczny najniższym.


22.Ocena zachowania powinna uwzględniać w szczególności:

a)respektowanie norm etyczno-moralnych i zasad współżycia społecznego zgodnie
z programem wychowawczym szkoły,

b)stosunek do obowiązków szkolnych,

c)aktywność w pozytywnych działaniach niewynikających z obowiązków lecz wolnej woli,
d)kulturę osobistą,

e)troskę o dobro wspólne,

f)aktywność społeczną.


23.Ocenę zachowania ustala się według następującej skali: wzorowe, dobre, poprawne, nieodpowiednie, gdzie zachowanie wzorowe ocenia się jako najwyższe.


24.Klasyfikacja śródroczna przeprowadzana jest dwukrotnie w ciągu roku szkolnego, nie później niż w tygodniu poprzedzającym rozpoczęcie ferii świątecznych (Bożonarodzeniowych i Wielkanocnych). Uczniowie są oceniam wg skali określonej w punkcie 21. Dopuszcza się możliwość zaliczania przedmiotu bez wystawienia oceny.


25.Kryteria oceniania wewnątrzszkolnego, możliwości ich obniżania, formy sprawdzania wiedzy i umiejętności, przebieg i szczegółowe warunki klasyfikowania końcoworocznego i śródrocznego wraz z zasadami przeprowadzania egzaminu poprawkowego oraz klasyfikacyjnego zawiera wewnątrzszkolny system oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów zatwierdzony przez Rade Pedagogiczną, który nie może być sprzeczny ze statutem.



Rozdział VI

Zasoby materialne Liceum



§ 14.


1.Zasoby materialne Liceum pochodzą z:

a)dotacji jednostek samorządu terytorialnego; dotacja podlega rozliczeniu,

b)dobrowolnych wpłat rodziców, uczniów,

c)zapisów, darowizn, dotacji, subwencji,

d)środków przeznaczonych przez organ prowadzący.


2.Zasady prowadzenia gospodarki finansowej i materiałowej określają odrębne przepisy.



Rozdział VII

Postanowienia końcowe



§ 15.


1.Statut Społecznego Liceum Ogólnokształcącego Doliny Strugu w Chmielniku jest nadawany i zmieniany przez organ prowadzący Liceum.


§ 16.


1.Liceum prowadzi dokumentację oraz wydaje świadectwa państwowe i legitymacje uczniowskie zgodnie z odpowiednimi rozporządzeniami MEN.


§ 17.


1.Liceum posługuje się pieczęciami urzędowymi z wizerunkiem orła ustalonym dla godła Rzeczypospolitej Polskiej oraz pieczęciami zwykłymi.


,
2008-03-02 22:38:45,
Ilość odświeżeń: 1707.

Środa,
12 marca 2010.


Patryka, Gertrudy, Giny, Reginy, Reny, Jana


Niezadowolenie z siebie, to podstawa każdego prawdziwego talentu.

Aleksandra Kozłowska